Affärsutveckling

Affärsutveckling


Vi arbetar med utveckling av affärs- och marknadsplaner där vi använder grundprinciper kring marknadsföring, affärsutveckling, entreprenörskap och resurshantering inspirerade av Kotler, Porter, Osterwald och Barney där vi använder olika metoder såsom; nulägesanalys, SWOT, helhetsbedömning i form av workshop med ledning och anställda - business model generation canvas (Osterwald), TT-metoden för idégenerering, innovation campkonceptet för prototypframställning och konceptutveckling, strategi- och taktiska bedömningar och förslag på konkreta aktiviteter och insatser.


För att förstärka arbetet kan vi bidra med inspelningar kring presentationer som kan streamas, powerpointserier, akvareller eller story boards för underlag till reklaminspelningar. För långsiktig affärsutveckling erbjuds mer kvalificerad utredningshjälp med kvalitativa och/eller kvantitativa metoder för marknadsundersökningar.


För stöd vid utlandskontakter och företagsmatchning främst i Litauen, Estland, Polen, Belgien, Malysia och England arbetar vi med nätverk som vi arbetat upp under många år och här kan vi skräddarsy mötesmöjligheter med utplockade företag eller organisationer. Vi arbetar nära handelskammare, kommuner, konsulter och lokala företagssammanslutningar samt universitet i dessa länder.